Asi jeden z největších strašáků všech studentů: uzavírání pololetních známek. V této anketě jsme se rozhodly zpovídat několik žáků naší školy, jak toto období vidí oni a co si o něm myslí. 

Máš pocit, že tě před koncem pololetí čeká hodně písemek? 

„Ano, je to úplně šílené, nevím, co dělám, nespím, chodím spát ve dvě ráno, mám naspané asi čtyři hodiny každý den, nejde to.“ 

Lechuga 

„Anoooo, protože učitelé jsou zlí.“ 

Klíče 

„Jo, hodně no.“ „Mně to třeba přijde v pohodě, ale nechápu, jak například někteří mí spolužáci chtějí pořád písemky oddalovat. Přijde mi, že je prostě lepší si to napsat hned.“ 

Žákyně 3. A8 

„Už byly, ale ano, bylo jich hodně.“ 

Vojta z 5. A8 

„Jo, protože se všechno dopisuje za pololetí, samé zkoušení, nebaví mě to.“ 

Anonymus 

„Samozřejmě, jsme na gymplu, co čekáš.“ 

Danterius 

Stresuješ se kvůli testům, nebo je ti to jedno? 

„Tak teď už to nespravím, takže mi to může být jedno.“ 

Vojta z 5. A8 

„Je mi to jedno.“ 

Klíče 

„Já se neustále stresuju. Hlavně v chemii a ve fyzice, pokud máte nějaké tipy na Malíka, tak sem s nimi.“ „Já taky, geo, bio není moje věc.“ 

Jiřina a Valerie 

„Hmm, záleží jak na který, ale spíše jsem se na to vykašlala.“ „Já nejsem vůbec vystresovaná.“ 

Žákyně 3. A8 

„Spíš se ještě pořád stresuju. Například v němčině.“ 

Anonym 

„Jako je mi to už jedno.“ 

Anonymus 

„Mě je to jedno asi už od 2. A8.“ 

Danterius 

„Stresuju se a stresuju, jo.“ 

Lechuga 

Kde si ještě musíš zlepšit průměr a v jakém předmětu ses na to už vykašlal? 

„Tak nějak jsem se na to vykašlal celkově, ale ještě se to snažím zlepšit, ať to není až tak špatné, ale jenom trošku špatné.“ 

Vojta z 5. A8 

„V zeměpisu… Vlastně prakticky jsem se na to vykašlala už všude. Ale češtinu chci udržet…poprvé na gymplu mi vychází jednička z češtiny!“ 

Lechuga 

„Zlepšit v chemii a vykašlala jsem se na matiku.“ „Já zlepšit v matice asi trošku, ale nevykašlala jsem se asi na žádný.“ 

Žákyně 3. A8 

„Musím se zlepšit ve všech předmětech kromě informatiky, tělocviku a matiky a fyziky.“ 

Anonymus 

„U všech předmětů si to musím zlepšit, ale zároveň jsem se na to vykašlal.“ 

Klíče 

„Tak ve fyzice se musím zlepšit určitě a jinak na to už kašlu.“ 

Anonym 

„Já bych si zlepšila průměr ve fyzice, kdyby nám dovolila opravit si písemky i v lednu. Nebo ještě chemie.“ 

Jiřina a Valerie 

„V matice, vzhledem k tomu, že propadám, ale první pololetí je mi ještě celkem jedno. Jinak zbytek předmětů mám celkem v pohodě.“ 

Danterius 

Myslíš si, že je toto období stresující i pro učitele? Kdyžtak proč? 

„Tak asi jo. Asi toho mají hodně na opravování a podobně.“ 

Anonym 

„Ano, protože vydělávají málo peněz.“ 

Klíče 

„Asi jo, jakože hodně písemek na opravování.“ 

Žákyně 3. A8 

„Já si myslím, že jim to je asi tak jako jedno. Víš co, jako jenom brečí, že musí opravovat písemky.“ 

Anonymus 

„Tak určitě mají spoustu práce s připravováním testů. No a potom je určitě velmi náročné se nám posmívat, když to neumíme.“ 

Vojta z 5. A8 

„Tak dost záleží u koho. Máš tu učitele, jako třeba například paní Halaštová, která nám pro jistotu ani nedala pololetní písemku, a pak tu máš učitele, kteří to strašně hrotí a nafaří nám deset písemek za sebou.“ 

Danterius 

„Nevím, proč by to pro ně mělo být stresující, jsou to jejich písemky a nápady.“ „Ty si prostě učíš dva předměty a najednou musíš opravovat x písemek, které jsi pořád odkládal, a najednou toho máš strašně moc“ 

Jiřina a Valerie 

„Já si myslím, že učitelé se v tom plně vyžívají. Například určití učitelé, kteří nám hází pěkné podpásovky při zkoušení, když nám klidně více než týden odpadaly hodiny.“ 

Lechuga

„Asi ani ne. Je to podle mě baví, připisovat tam ty špatné známky.“ 

Šustr a paco 

Bára Porubová 

Monika Masaříková