Anketa s 1.A8
Jako každý rok nám na našem gymnáziu přibyly první ročníky studentů. Ve škole však dlouho nepobyly a musely jako všichni ostatní přejít na distanční výuku. Zeptali jsme se na pár otázek těch nejmladších.
Jakého testu jsi se více obával? Českého jazyka nebo matematiky?
„Určitě jsem měla větší strach z matematiky. Český jazyk mi jde lépe a mám ho i radši.“
Žákyně 1. A8
„Více jsem se obávala matematiky. Nebyl to zrovna můj nejoblíbenější předmět, a když jsem zkoušela přijímačky nanečisto, dost mi to srazilo sebevědomí, protože výsledky nebyly žádná sláva. Ale naštěstí jsem je nakonec zvládla.“
Barča
„Spíše jsem se bála školních testů. Hlavně dějepisu a fyziky, které jsem ze začátku moc nechápala, ale teď už mi jdou. Nejvíce se bojím testů z matematiky a angličtiny, protože jsou podle mě nejnáročnější.“
Anna
Připravoval jsi se na přijímací zkoušky nebo to byl jen pokus?
„Ano připravovala jsem se hodně. Vlastně jsem si ani nedokázala představit, že bych šla na jinou školu než na gymnázium.“
Žákyně 1. A8
„Ano, připravovala jsem se.“
Niky
„Připravovala jsem se hodně (ke konci i 4 až 5 testů denně). Neuměla jsem si představit, že bych měla chodit na jinou školu, bylo to taková moje motivace.“
Barča
„Připravoval jsem se testy z minulých let.“
Pan Minerálka
„Připravovala jsem se na přijímací zkoušky dlouho, skoro rok dopředu.“
Anna
Byl jsi před přijímačkami nervózní?
„Ano, docela dost.“
Žákyně 1. A8
„Tak nervózní jsem snad ještě nikdy nebyla. Jednalo se o mou nejzásadnější zkoušku, ale myslím, že to tak mělo ještě hodně lidí.“
Barča
„Ano, byla jsem nervózní, a to mi skoro zabránilo se sem dostat.“
Anna
Kolik lidí se z tvé školy na naše gymnázium hlásilo? Čekal jsi, že se ti přijímací zkoušky vydaří?
„Od nás ze třídy se hlásila nadpoloviční většina. Dostalo se nás osm (včetně mě). Vlastně nevím, jestli jsem čekala, jestli se mi to vydaří nebo ne. Prostě jsem čekala na výsledek a doufala, že se dostanu.“
Žákyně 1. A8
„Z naší školy se hlásilo celkem početná skupina (okolo 12 lidí), byla jsem celkem ráda, protože byla větší šance že už na gymplu budu někoho znát. Co se týče zkoušek, očekávala jsem, že se mi nejspíš vydaří, když jsem tomu věnovala tolik času, jak už jsem říkala.“
Barča
„Z naší základní školy se na gymnázium hlásili tři lidi včetně mě. Myslela jsem si, že se já na gymnázium nedostanu, protože jsem si myslela, že nejsem dostatečně připravená na to, abych tam šla, ale nakonec jsme se tam dostali všichni tři.“
Anna
Šel jsi na školu již s nějakým kamarádem nebo jsi si někoho nového našel? Jak hodnotíš váš kolektiv?
„Šla jsem tam se spolužákem. Našla jsem si spoustu kamarádů. Je to zatím fajn.“
Niky
„Na gympl jsem šel se dvěma kamarády a potkal jsem jednoho super kamaráda, a kolektiv máme taky skvělý.“
Pan Minerálka
„Na gymnázium jsem šla s mojí nejlepší kamarádkou ze základní školy. Náš kolektiv je dobrý, až na některé lidi, kteří se s námi nechtějí kamarádit.“
Anna
„Já jsem měla jít na gympl s jedním spolužákem, ale ten se nakonec rozhodl, že na gympl nepůjde. Takže jsem sem šla sama, ale jsem ráda, že jsem si našla hodně nových kamarádů, se kterými si rozumím. Náš kolektiv hodnotím velice dobře. Samozřejmě si nerozumím se všemi, ale rozumím si s hodně lidmi a jsem za to ráda.“
Eva
„Na školu jsem šel se svým spolužákem ze třídy ze základní školy. Kolektiv hodnotím velmi dobře.“
Samuel
S jakým očekáváním jsi na náš gympl šel?
„Že najdu lepší kolektiv a že budu mít lepší přehled, a to mi pomůže najít nějakou práci v budoucnosti.“
Niky
„Rozvíjet svoje vědomosti.“
Pan Minerálka
„Na gympl jsem nešla s nějakým velkým očekáváním. Ale doufala jsem, že si budu rozumět s lidmi ve třídě, protože budu na gymnáziu studovat dlouhou dobu.“
Eva
„S obavami nad náročností a množstvím studia.“
Samuel
Je něco, co tě po příchodu na gympl překvapilo?
„Je tady více učení.“
Niky
„Že jsou na nás učitelé hodní.“
Pan Minerálka
„Po příchodu mě nic ani nepřekvapilo, ale jsem moc ráda, že obědy jsou velice chutné a delikátní.“
Eva
„Měl jsem trochu obavy z nového kolektivu, ale ty se záhy rozplynuly na adaptačním kurzu.“
Samuel
V čem si myslíš, že je výhoda a nevýhoda studovat osmileté gymnázium?
„Myslím, že osmileté gymnázium lépe připraví na vysoké školy, takže nějaké výhody tady určitě jsou.“
Žákyně 1. A8
„Výhodou je, že pak nemusím skládat zkoušky na střední školu, takže méně stresu a přípravy. Nevýhodou je, že se už od útlého věku musíme hodně připravovat do školy, a píše se více testů (aspoň to tak pociťuji vůči ostatním školám v Rožnově), ale to už ke gymnáziu patří.“
Barča
„Výhody jsou, že jsem si našla nové přátele a nemusím si dělat starosti s přijímačkami na střední školu. Nevýhody jsou, že jsem naopak přišla o své staré přátele a o kolektiv který jsme už měli založený na základní škole.“
Anna
Vnímáš nějaké výrazné změny oproti základní škole? Jaké například?
„Nějaké změny tady určitě jsou, ale ne nijak výrazné. Například na základní škole jsme neměli bakaláře ani čipy.“
Žákyně 1. A8
„Asi střídání učitelů. Na základní škole jsme měli třídní učitelku, a stalo se málokdy, že by nás měl na hodinu někdo jiný. Ale vyhovuje mi to, když mi nesedne nějaký učitel tak to až tolik nevadí, protože ho hned vystřídá další. Také se na gymplu vaří lépe, kolikrát si připadám jak v restauraci.“
Barča
„Vnímám, že učení je těžší, ale také zároveň lepší. Víc jsem se toho naučila a udělala jsem velký pokrok, který bych na základní škole neudělala.“
Anna
„Žádné výrazné změny oproti základní škole nevnímám, ale jedna změna je určitě v učitelích. Na základce jsme například měli učitele, který docela zanedbával češtinu.“
Eva
„Gymnázium je ve srovnání se základní školou dle mého názoru náročnější, ale zvládám to zatím v pohodě. Snad mi to vydrží.“
Samuel
Jak na tebe působí učitelé z gymplu? A máš nějakého oblíbeného (a proč)?
„Jsou milí, ale moc je ještě neznám. Já mám ráda všechny učitele (zatím).“
Niky
„Nejradši mám pana učitele Janíčka, protože mě s ním baví tělocvik.“
Pan Minerálka
„Učitelé z gymplu působí dobře. Učí pěkně a jsou i velice sympatičtí. Mého oblíbeného učitele určit nemohu, protože každý má svůj styl, jak učí, ale vyhovuje mi přístup hlavně paní učitelky Gardašové a paní učitelky Bajerové.“
Eva
„Učitelé na mě působí dobře. Jsou milí a vstřícný. Když někdo něco neví nebo něčemu nerozumí, jsou ochotní dovysvětlit dané učivo. Mezi mou oblíbenou učitelku patří Olga Gardašová, která nás učí biologii a zeměpis. Vždy se těším na její výuková videa, které nám připravuje.“
Samuel
Který předmět tě nejvíce baví a proč?
„Nejvíc mě baví český jazyk, protože máme velmi příjemnou učitelku.“
Niky
„Nejvíce tělocvik, protože mám rád pohyb.“
Pan Minerálka
„Nejvíce mě asi baví biologie a zeměpis, protože k zeměpisu jsem měla vždycky dobrý vztah. Je to i kvůli tomu, že moje mamka taky vyučuje zeměpis na základní škole a taky proto, že s rodiči a sourozenci hodně cestujeme. Biologie mě baví kvůli přístupu paní Gardašové. Já jsem biologii nikdy moc ráda neměla, ale v poslední době mě dost baví. Samozřejmě hodně záleží, o čem se v pravý okamžik učíme.“
Eva
„Dějepis je můj favorit. Protože mne láká povolání archeologa.“
Samuel
Je nějaký předmět, který tě nebaví? Jaký a proč?
„Nebaví mě dějepis, protože mě dějiny moc nezajímají.“
Niky
„Mě svým způsobem baví všechny předměty.“
Pan Minerálka
„Upřímně mě moc nebaví IVT, nevím proč, ale prostě tenhle předmět není úplně zábavný. Je to hlavně kvůli teorii, kterou se učíme a ta mě moc nebaví. Praktická část není špatná.“
Eva
„Naštěstí mne zatím baví všechny předměty. Všechny jsou něčím zajímavé.“
Samuel
Stmelovací pobyt jste na začátku roku ještě stihli. Jak bys ho zhodnotil?
„Byl super, protože jsem se seznámil s lidmi z naší třídy.“
Pan Minerálka
„Jsem velice ráda, že jsem se zúčastnila seznamovacího pobytu, protože mi hodně pomohl se seznámením se spolužáky. Byl poklidný a příjemný i zábavný.“
Eva
„Byl super. Všichni byli přátelští a zábavní. Myslím si, že jako třída jsme si sedli. Měli jsme možnost se tam lépe poznat a vytvořit prima partu.“
Samuel
Jak ti vyhovuje distanční výuka?
„Docela mi vyhovuje, krom toho, že se nemůžu vidět s kamarády.“
Niky
„Distanční výuka je podle mě lehčí, ale špatně se chápe učivo.“
Pan Minerálka
„Distanční výuka mi docela vyhovuje, ale největší problém je ve výuce angličtiny, protože vyučovat angličtinu online je náročné. Jinak ostatní předměty jsou skvělé a žádné veliké problémy zatím nepřišly.“
Eva
„Nemám problém s distanční výukou. Ale chybí mi sociální kontakt s mými spolužáky. Přece jenom on-line režim nedokáže vše zprostředkovat.“
Samuel
Přijde ti, že máš hodně úkolů a povinností
„Ani moc ne.“
Žákyně 1. A8
„Rozhodně ano, ale s tím musím počítat, když se hlásím na gymnázium.“
Barča
„Povinností a úkolů mám hodně, ale jsem si jistá, že ostatní lidi z gymnázia jich mají mnohem víc a jsou na tom hůř.“
Anna
„Úkolů a povinností nemám moc, protože se je snažím plnit rychle, a i v den, kdy jsem je dostala. Oproti normálním dnům, kdy chodíme do školy mám i více času na volnočasové aktivity.“
Eva
„Myslím si, že úkolů dostáváme přiměřeně. Bohužel, někdy se nakupí z více předmětů najednou.“
Samuel
Skoro všechny volnočasové aktivity provozované naším gymnáziem jsou bohužel momentálně uzavřeny, ale plánuješ se poté do nějakého kroužku přidat?
„Ano, chtěla bych chodit do sboru, psát ZAV (ten už píšu i teď doma) a možná psát i do Gústavu.“
Žákyně 1. A8
„Neplánuji se do nějakého přidat. Už tak jich mám hodně, a jen tak tak to stíhám.“
Barča
„Plánuji se přihlásit do dramatického kroužku, velice mě baví se dívat na jejich představení a chtěla bych také být jedna z postav na pódiu.“
Anna
Bára Porubová
Monika Masaříková
Vendula Zemanová